/ Daily Life / Personal things / glutenfritt /

Every day may not be good.. but there's something good in every day.

Gud jag blir aldrig av med denna hemska förkylning som jag haft i så många månader just nu. Vetinte om det kan vara på grund av att tarmarna inte läkt helt klart från allt gluten eller vad man ska säga. Har nu ätit glutenfri kost sen i juli någon gång så är uppe i några månader nu och är nästan bra i magen men det blir lite sämre ibland och så men oftast är det bra, vilket är super skönt! Jag hoppas dock min lilla kropp snart ska bli bra, hoppas att när magen läkt helt så kanske resten löser sig med. Det är iallafall så himla jobbigt att bara gå och bli frisk till typ 80 % ungefär. Vill bara bli 100 % frisk och orka massa mer. Men förhoppningsvis kommer det bli bättre snart! Saknar att träna så jag dör. Vill bara ha mer energi och ut och springa, träna lite friidrott och gymma! Nu är min träning typ promenader, det är ju kul med men känns inte för mig som träning eftersom jag alltid tränade så mycket förr! Tycker jag har haft tillräckligt med motgångar just nu eftersom det har varit massa sedan 1:an av gymnasiet. Men jag är ändå glad att det blir bättre!!!! Är ju inte alls lika sjuk som förr, nu är det mest bara massa sega förkylningar, gluten och sånt dära.
Men det känns bättre att det går mot vår och sommar nu så man blir mer friskare. Känns som denna vintern tagit så himla hårt på mig haha. Man blir ju helt lycklig nu när det är SOL. Det känns även så himla bra att ha roliga framtidsplaner det får mig att orka så mycket mer. Önskar dock jag hade mer tid eller timmar på dygnet eftersom nu blir det mest jobba och övningsköra. Känner att tiden inte räcker till att träffa alla fina och så, vill så mycket mer en vad jag kan.. Ibland måste man tänka på sig själv och bli bra (frisk) även om det är svårt. Man måste väll alltid ta sig själv i första hand vilket är svårt ibland.
Idag har min dag mest innehållit jobb, en promenad och övningskört. Gick as bra och köra. Nu börjar jag fatta hur man ska göra! Det går äntligen framåt lite! YAY. nu jäklar ska jag ta det här körkorter innan jag åker!! wiohoho.

#1 / / THIRIL THAMP - Glasborgen:

Hej!
Är ju inte den mest flitiga internatanvändaren för dagen, men ville tacka så mycket för din kommentar om mina bilder!
Thiril

#2 / / ☆Nnad's Blogg☆:

Sv: Tack! Är extra kär i jeansjackan med "skinn"ärmarna! :D

#3 / / Camilla:

Jaa, gud så skönt om du kunde få känna dig helt frisk. Jag tror också att det är glutenavvänjningen som spökar fortfarande. Du kan ju hänga med upp och träna jättelugnt nästa vecka, dra lite i några maskiner och gå på löpbandet. :) Det är skönt att komma iväg lite mitt på dagen.
Härligt med övningskörningen. :)))
Kraam! Ses i morgon!

#4 / / Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Usch sådär har jag det också är aldrig helt 100% frisk:( Så himla jobbigt.

#5 / / Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

- Åh tack så mycket:)
Ja men precis, man vill göra massor, men man orkar knappt gå ner för trappan liksom.

#6 / / ☆Nnad's Blogg☆:

Sv: Ja, tonårsbossen verkar sjukt bra och annorlunda :D Så ska absolut titta och se om det är nåt att ha ;)